mlegitymacja szkolna

 

Nasza szkoła jest uczestnikiem projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa  Edukacji i Nauki oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel: mLegitymacja szkolna - mObywatel - Portal Gov.pl (www.gov.pl)

 

1.     Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną  wersję papierową dokumentu.

2.     W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

3.     Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie  korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.

4.     Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji  papierowej.

5.     W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana.

6.     Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty  mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia; w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).

7.     Wymagania sprzętowe - telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0. lub IOS (wersja 10.3 lub nowsza).

 

8.     Aby uruchomić mLegitymację należy:

a)     Złożyć w sekretariacie wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (do pobrania na stronie internetowej szkoły).

b)     Wysłać na adres sekretariatu jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub

JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą. Zdjęcia dołączone do wniosku powinno spełniać takie same kryteria jak zdjęcie do dowodu osobistego/legitymacji szkolnej. Zdjęcie w postaci cyfrowej musi posiadać rozszerzenie jpg lub jpeg, nie większe niż 5 MB, minimalną rozdzielczość 300dpi oraz wymiary 496 px wysokość x 354 px szerokość.

c)     Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.

d)     Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić system na urządzeniu. Aby otrzymać kod do mLegitymacji, należy okazać w sekretariacie legitymację w wersji papierowej celem sprawdzenia pieczęci urzędowych szkoły świadczących o jej ważności.


wniosek o wydanie mLegitymacji_SPZbaszyn

opis kreatora zdjęć

 

Link do bezpłatnego generatora zdjęć do mLegitymacji: https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji